MLADÁ BOLESLAV - Prodejna Družstevník společnosti COOP na Radouči v Mladé Boleslavi září novotou. Dnes byla prodejna po rozsáhlé rekonstrukci znovu otevřena a přináší unikátnost, která v Mladé Boleslavi zatím není.
Zůstaly jen obvodové zdi a střecha, jinak se v prodejně COOP změnilo úplně všechno. Podle ředitele rozvoje společnosti COOP Lukáše Němčíka je to jedna z největších rekonstrukcí prodejen v Česku. „Vyměnili jsme technologie, osvětlení, podlahy, sklady, regály i chladící zařízení,“ uvedl při otevření prodejny Němčík. Tou největší novinkou je ale to, že si zde nově nakoupí zákazník non-stop.
Stačí k tomu mobilní aplikace do kapsy od ČSOB, kde se zákazník zaregistruje a kterou si spáruje se svojí bankovní identitou. „Poté si otevře modul obchod 24/7, vybere si prodejnu v Mladé Boleslavi a ta aplikace ihned vygeneruje QR kód, který přiloží u čtečky u vstupních dveří. Otevřou se mu dveře, zákazník vstoupí do zádveří, následně se dveře za ním zavřou a znovu ten kód přiloží k druhé čteče, kdy se otevřou druhé dveře a je možné vstoupit na prodejnu. Prodejna se v noci sama aktivuje, to znamená, že když byla zhasnutá, tak se zákazníkovi rozsvítí,“ popsal vstup do prodejny Němčík.
Vstup do prodejny je možný jen osobám starším 18 let, což právě rozpozná aplikace spárovaná s bankovní identitou. Zákazník si tak může nakoupit vše, co potřebuje, kromě pultového prodeje uzenin, kde to není možné kvůli hygienickým předpisům.
Po nakoupení přijde zákazník k automatické pokladně a tu zase aktivuje pomocí QR kódu, se kterým vstoupil do prodejny. Pak už postupuje stejně jako na běžné samoobslužné pokladně. Platba probíhá kartou. V případě potřeby je možné se na dálku spojit s obsluhou. Prodejnu pak z novu opustí pomocí přiložení kódu k čtečkám. Důvod, proč zákazník musí před vstupem a odchodem dvakrát načítat QR kód je ten, aby se do prodejny nedostaly s registrovaným zákazníkem i osoby, které tam nemají co dělat.
Zloděje ohlídá umělá inteligence
Prodejna je celou dobu pod dohledem pultu centrální ochrany. Navíc pohyb zákazníků sleduje i umělá inteligence, která hlídá chování lidí a ta operátorovi říká krizové situace. Například krádež zboží, vandalismus, ale třeba i náhlé zdravotní komplikace nakupujících lidí. „Obsluha se tak může se zákazníkem na dálku spojit a hovořit s tím, stejně tak i zákazník s operátorem pultu centrální ochrany. V případě potřeby je obsluha schopná i zablokovat nebo naopak odblokovat vstupní dveře.