MLADÁ BOLESLAV Emisní norma Euro 7 a její přijetí už v roce 2025 by znamenala propouštění více než 10 tisíc zaměstnanců Škoda Auto a nedozírné ekonomické dopady na region.
Zastupitelstvo města Mladá Boleslav včera přijalo usnesení, kterým vyjádřilo podporu aktuální pozici Vlády ČR ve věci tzv. normy Euro 7.
„Jsme si vědomi, že naše stanovisko a vyjádřená podpora nemá na celý proces jednání v rámci orgánů Evropské unie příliš vliv, ale jde jde zejména o morální gesto, kterým jako zastupitelé z města, kde sídlí klíčový podnik České republiky chceme říci, že dané téma vnímáme a považujeme za zásadní pro budoucnost nejen zaměstnanců firmy, ale i pro budoucnost naší země,“ uvedl dnes radní města Robin Povšík.
Usnesení bylo přijato zastupitelstvem jednomyslně a předcházela mu velmi kvalifikovaná debata na jednání Výboru pro spolupráci se Škoda Auto a Okresní hospodářské komory, jejíž vysoké úrovni pomohly zejména vstupy Michala Kadery, Petra Haranta, Tomáše Kubína ze Ško-Energo a Bohdana Wojnara z Hospodářské komory.
„Současně tímto usnesením dáváme jako zastupitelé najevo, že si velmi vážíme nasazení všech osob, které na změně základního návrhu Evropské komise v rámci svých aktivit pracují,“ uvedl Povšík.
Norma Euro 7 zavádí limity nejen na emise výfukových plynů, ale například z brzd či kapalin používaných v automobilech. Její dodržení by vedlo k zastavení části výroby vozů v Mladé Boleslavi a propuštění tisíců zaměstnanců už v příštích dvou až třech letech. Podle dosavadního návrhu má platit již od poloviny roku 2025.