Lávka přes Smíchovské nádraží | Foto: ROPIDMLADÁ BOLESLAV - Smíchovská lávka, jejíž demolice začala před několika dny v Praze, se brzy stane součástí Mladé Boleslavi. 

Zatímco jedna část této lávky skončí v Železničním depozitáři Národního technického muzea, druhá část bude po dohodě mezi primátory Mladé Boleslavi a Prahy převezena do našeho města, kde bude využita k přemostění Jizery v místě někdejšího železničního mostu do dnes již neexistujícího lihovaru. Půjde o součást projektu postupné revitalizace břehů Jizery a Klenice.

Převoz by se měl uskutečnit v pátek.

Historie smíchovské lávky
Lávka přes nádraží Praha-Smíchov byla vybudována v letech 1929–1930. Její konstrukci vyrobila Pražská mostárna – Českomoravská Kolben Daněk. V roce 1953 bylo přístupové schodiště na lávku na smíchovské straně posunuto o cca 10 metrů a lávka tak o stejnou délku prodloužena. Od dubna do října roku 1974 při první zásadní rekonstrukci byla monolitická mostovka vyměněna za prefabrikovanou. Další rekonstrukce lávky se uskutečnila v roce 2002, v souvislosti s výstavbou Městského okruhu byla zkrácena na radlické straně o 45,5 metru a místo schodiště navázána na nové chodníky úrovňově. V roce 2007 pak přibylo prostřední schodiště směřující k nástupištím zastávky Praha-Smíchov severní nástupiště. (zdroj Praha.eu)