ilustrační fotoMLADÁ BOLESLAV - Automobilka Škoda Auto dodala v prvním pololetí roku 2022 svým zákazníkům na celém světě 360 600 vozů, o 30 % méně než ve stejném období loňského roku. Důvodem jsou dopady války na Ukrajině a přetrvávající nedostatek polovodičů.

Provozní výsledek ve výši 676 milionů eur se v porovnání s minulým rokem snížil o 30,6 %, rentabilita tržeb ale přesto zůstává na stabilní úrovni 6,6 % (v loňském roce 9,6 %). Společnost ŠKODA AUTO pokračuje ve svém programu NEXT LEVEL EFFICIENCY+ a očekává, že silnou míru rentability tržeb udrží také v průběhu celého roku.

„Navzdory četným geopolitickým a makroekonomickým výzvám se ukazuje, že společnost ŠKODA AUTO je vůči krizi odolná. Naše podnikání je prosperující, poptávka po našich modelech je i nadále vysoká a zákazníci nám i přes nevyhnutelné čekací lhůty zachovávají věrnost. Za to jim děkuji, stejně jako děkuji celému týmu, který v těchto dobách prokazuje vysokou míru odolnosti a flexibility a dělá vše pro to, aby naši zákazníci obdrželi svůj nový vůz značky ŠKODA co nejdříve. Očekáváme, že se situace ohledně dodávek polovodičů bude v příštích týdnech a měsících zlepšovat. Koncem srpna pak představíme novou identitu značky ŠKODA, která bude formovat pozici značky během desetiletí transformace," uvedl Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO