MLADÁ BOLESLAV - Škoda Auto bilancuje prodeje v roce 2020. K očekávanému jemnému poklesu se přidal negativní vliv epidemie covid-19, což v součtu poslalo český
automobilový trh do mírné recese. Česká značka však i přesto dokázala navýšit svůj tržní podíl. Při 74 786 registrovaných vozech činil 36,9 %.

Oproti předloňským 85 895 kusům se v roce 2020 jednalo o pokles zhruba o 13 %, nicméně celkový trh v ČR se snížil téměř o pětinu. Dohromady se loni v Česku zaregistrovalo 202 971 nových osobních automobilů kategorie M1. V relativním srovnání značka ŠKODA navýšila tržní podíl z 34,4 % v roce 2019 na 36,9 % v roce 2020.

Pozitivně se tak projevila opatření, která ŠKODA AUTO Česká republika přijala na jaře v rámci podpory prodejů a stabilizace své obchodní sítě. Ta v současné době čítá 177 autorizovaných prodejních míst a 226 značkových servisů. „Přes očekávatelný pokles si značka ŠKODA na svém domácím trhu vedla se ctí,“ hodnotí uplynulý rok 2020 Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky ŠKODA.

„Navýšení tržního podílu nejlépe vypovídá o silném produktovém portfoliu naší značky. Zákazníci ani v těžké době neztratili důvěru v kvalitu vozů ŠKODA. Chtěl bych jim poděkovat za to, že při nás stáli i v tak těžkém roce, jako byl ten loňský. Budeme se nadále snažit tuto důvěru posilovat. V příštím roce očekáváme mírné zotavení trhu a chceme být součástí tohoto trendu. Plánujeme udržet tržní podíl a atakovat hranici 80 000 registrovaných nových vozů značky ŠKODA,“ dodává Jiří Maláček.