STAVBA. Ilustrační fotoMLADOBOLESLAVSKO – Velké projekty za obrovské peníze. To slibuje mladoboleslavské dopravní a železniční infrastruktuře česká vláda i automobilka Škoda Auto. Podívejte se, co všechno opraví nebo postaví.

Podle premiéra Andreje Babiše půjde o 11 projektů, z toho dva jsou rozsáhlé železniční projekty, zahrnující i vybudování nového vlakového nádraží. Mezi navržené akce spolufinancované ze Státního fondu dopravní infrastruktury patří například:

D10 MÚK Kosmonosy, investor ŘSD ČR, odhad celkových nákladů činí 350 mil. Kč s DPH.

Kompletní rozšíření Tř. Václava Klementa, investor investorské přípravy město Mladá Boleslav, investorem realizační fáze je Středočeský kraj, financování by mělo být ze zdrojů SFDI. Odhad nákladů na investorskou přípravu 9,9 mil. Kč a 183,7 mil. Kč na realizaci (celkem 193,6 mil. Kč s DPH).

Propojení průmyslové zóny Plazy s MÚK Kosmonosy – prodloužení silnice III/0164, investor Středočeský kraj ze zdrojů SFDI, odhad nákladů na investorskou přípravu 7,2 mil. Kč a 83,55 mil. Kč na realizaci (celkem 90,75 mil. Kč s DPH).

I/38 Kosmonosy, zkapacitnění křižovatek mezi D10 a Tř. Václava Klementa, investor ŘSD ČR, odhad celkových nákladů 250 mil. Kč s DPH.

Rekonstrukce ulice Boleslavská v Kosmonosech, investor investorské přípravy město Kosmonosy, investorem realizační fáze Středočeský kraj ze zdrojů SFDI, odhad nákladů na investiční přípravu 4,8 mil. Kč a 55,7 mil. Kč na realizaci (celkem 60,5 mil. Kč s DPH).

Prodloužení SVT – Investorská příprava, investor investorské přípravy město Mladá Boleslav ze zdrojů SFDI, odhad nákladů na investorskou přípravu 23 mil. Kč.

Propojení MÚK Kosmonosy a MÚK Bezděčín – chybějící úsek II/610 – Investorská příprava, investor investorské přípravy Středočeský kraj ze zdrojů SFDI, odhad nákladů na investorskou přípravu 100 mil. Kč

Rekonstrukce objízdných tras – stávající síť (II/268, II/610, III/2768), investor Středočeský kraj ze zdrojů SFDI, odhad nákladů na investorskou přípravu 51,6 mil. Kč a 593,6 mil. Kč na realizaci (celkem 645,2 mil. Kč)

Všechny tyto dopravní akce by měly mít pozitivní vliv na zlepšení dopravní obslužnosti území. Premiér Andrej Babiš závěrem poznamenal, že vláda nyní potřebuje vědět, zda jsou projekty připraveny tak, aby bylo možné jejich případné financování naplánovat na roky 2019 či s výhledem na léta 2020 a 2021. Důležité je, aby peníze pro ně určené byly skutečně spotřebovány, dodal.